De voorbereidingen - Reisverslag uit Waregem, België van Jolien Debacker - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Waregem, België van Jolien Debacker - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: JolienDebacker

Blijf op de hoogte en volg Jolien

13 Juni 2012 | België, Waregem

Hoi,

Na maanden van voorbereiding staat alles bijna volledig op punt om te vertrekken.
Op zich is alles heel vlot verlopen, de ene hoofdpunten van voorbereiding volgden de andere heel snel op. Een klein overzichtje:

5 NOVEMBER: infobeurs voor vrijwilligerswerk in Antwerpen

EIND JANUARI: de beslissing werd genomen.. ik ga definitief naar Afrika!

7 FEBRUARI: halsoverkop naar Antwerpen om toch het intakegesprek met Vrijwilligwereldwijd te kunnen meevolgen

27 FEBRUARI: de papieren zijn ondertekend en goedgekeurd.. ik krijg toestemming om te vertrekken

3 MAART: vliegtuigticket is in orde

5 MAART: de eerste lading vaccinaties zijn binnen: gele koorts, polio, buiktyfus en hepatitis A

18 MAART: bijeenkomst voor alle deelnemers in Nederland

10 APRIL: eerste spuit hondsdolheid

13 APRIL: onderhuidse tuberculine test

14 APRIL: na het falen van de oorspronkelijke reisverzekering toch nog op tijd een andere

17 APRIL: 2e spuit tegen hondsdolheid.. ik word er nog echt hondsdol van.

20 APRIL: Paspoort in handen!

5 mei: voor de laatste keer, 3e spuit hondsdolheid.

7 JUNI: na wat gesukkel en 2 maanden lang wachten op papieren, is ook het visum eindelijk geregeld geraakt.

En NU: nog wat examens maken en nu en dan al stiekem aftellen naar de grote dag!! :-D

Groetjes
Jolien

  • 15 Juni 2012 - 15:48

    Glenn Callens:

    Sannu (hallo) Jolien :)

    Hierboven lees ik een hele waslijst van voorbereidingen die je het afgelopen half jaar getroffen hebt. Je bent hier natuurlijk al veel langer mee bezig dan dat. Van kinds af aan is het al je grote droom om naar Afrika te reizen en daar mee te helpen bouwen aan een betere wereld voor iedereen. Over vijftien dagen is het dan eindelijk zover! Het moment waarop je die kinderdroom van jou in vervulling zal zien gaan.. De komende dagen volgend op je vertrek zullen we dan ook allemaal jouw spannende avonturen in Ghana nauwgezet op de voet volgen, dankzij dit e-reisverslagboek ;)

    Ik wens jou een onvergetelijke & ervaringsrijke reis toe, wees ook voorzichtig en dan komt alles goed!

    P.S.: Eén ding staat nu al vast: ik zal je enorm missen gedurende jouw verblijf in Afrika..

    Liefs,
    Glenn

  • 17 Juni 2012 - 13:31

    Joke:

    Heyy!

    Dit wordt idd handig als je weg bent... Want vijf weken, Jolien, ik weet nu al dat ik je superhard ga missen!!

    Het wordt vast&zeker een onvergetelijke reis, een ervaring die je voor altijd zal meenemen bij alles en een droom die uitkomt!

    En die vijf weken lang ben ik je beschermengel:)

    Maar ik moet gelukkig nu nog geen afscheid nemen hé, eerst nog wat examens;-) Succes nog daar in Leuven&tot gauw!

    Dikke knuffel en kus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Hallo, Op 30 juni 2012 ga ik naar Ghana,meer bepaald naar Tamale, om daar 5 weken lang vrijwilligerwerk te doen. Hier droom ik al van vanaf de kleuterklas en ik ben dan ook super enthousiast dat ik die kans eindelijk heb kunnen krijgen. Langs deze weg hoop ik dan ook af en toe eens een update te kunnen geven van mijn belevenissen op reis, zodat jullie ook vanuit het koude en regenachtige België kunnen meedromen.. ;-) Vele groetjes Jolien

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 11850

Voorgaande reizen:

30 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Leven en werken in Ghana 2012

Landen bezocht: