flexibiliteit in het kwadraat - Reisverslag uit Waregem, België van Jolien Debacker - WaarBenJij.nu flexibiliteit in het kwadraat - Reisverslag uit Waregem, België van Jolien Debacker - WaarBenJij.nu

flexibiliteit in het kwadraat

Door: JolienDebacker

Blijf op de hoogte en volg Jolien

28 Juni 2012 | België, Waregem

Hallo iedereen,

Ik zal beginnen met het goede nieuws, dat is altijd leuker om eerst te lezen. :-D
De vraagtekens rond Mr. Prince zijn opgelost. Hij werkt wel al langer met de organisatie samen en is dus niet de eerste de beste nieuweling die mij komt ophalen van de luchthaven in Accra. De samenwerking met Alex was stop gezet omdat hij er een beroep had bijgenomen en de organisatie vond dat dat niet kon omdat hij dan niet 100% ter beschikking kan staan voor de vrijwilligers.
Als ik toekom, en alles gaat goed, dan zal MR. Prince mij komen ophalen (zou wel fijn zijn als hij op een paard kwam..:p) en dan brengt hij mij naar zijn eigen hotel, die helemaal ingericht is voor de vrijwilligers (dit was bij Alex blijkbaar nog niet het geval, dus alweer een verbetering) en tegen betaling gaat hij dan de zondag met mij mee om de stad te tonen.. Dus de zondag ga ik met de prince op stap waarschijnlijk :-D

dan het iets mindere gedeelte: mijn vliegmaatschappij TAP heeft het fantastische idee gekregen om te gaan staken precies de dagen dat ik moet vertrekken, maar ook toevallig de dagen waarop ik moest terugkomen.
Eerst hadden wij 3 dagen geleden zelf contact opgenomen met de reisorganisatie wat we moeten doen.. toen kwamen ze met het voorstel dat ik woensdag (gisteren dus) zou moeten vertrekken. maar dat was veel te vroeg, mijn tassen waren helemaal niet klaar en zo hals over kop vertrekken doe je nu ook niet als het voor 5 weken is, leek mij. Ik moest voor 5u bevestigen of ik al dan niet woensdag zou vertrekken en dat heb ik gedaan via mail, maar daar kwam geen reactie meer op.
Nu gisteren ontdekten we dat om de zoveel uren een lijst online kwam met de vluchten die via TAP worden afgelast of uitgesteld en na enige tijd in spanning afwachten kwam ook het verdict toen mijn vlucht er tussen kwam te staan.. dus ik heb op dit moment geen vlucht meer.. Wij probeerden opnieuw hals over kop die nederlandse reisorganisatie te contacteren en die bleven maar doordrammen dat we maandag al contact hadden gehad en daar al een alternatief hadden gekregen en dat we er niet zijn op ingegaan.. ik zei jawel ik heb je gemaild om te vragen of er geen andere opties waren en ik heb geen antwoord meer gekregen en toen werd de lijn verbroken... daar stonden we dan schoon, een reisorganisatie die de telefoon neergooit omdat je je verdedigt en bijgevolg niet meer wou opnemen.. Toen zat er niets anders op, telefoneren naar TAP zelf.. In mijn schoonste Engels, jaja trots op mezelf, heb ik de hele uitleg gedaan dat ik zag op internet dat mijn vlucht geannuleerd was en dat ik mijn reisagent wel al had gecontacteerd maar dat zij niets meer voor me wilden doen.. die was behoorlijk geprikkeld en zei dat ze MOESTEN helpen.. maar dat ze de reisagent zou contacteren van zodra alles zeker was..
Nog geen half uur later kreeg ik van de reisagent een antwoord op mijn mail van maandag dat er 2 opties waren ofwel via Brussel en overstappen in Amsterdam ofwel rechtstreeks vanuit Amsterdam naar Accra, nu had ik toch wel dat laatste liever gedaan dan is de kans alweer een stuk kleiner dat mijn valies verloren gaat.
Dan had ik gemaild maar daar is verder geen antwoord meer opgekomen..

Vandaag hebben we terug telefonisch contact opgenomen, want wachten op een mail dan ben ik gegarandeerd niet de eerste om nog mee te kunnen.. Deze keer was ze wel terug vriendelijk en wou ze me terug helpen (misschien heeft een nachtje slapen haar goed gedaan.. :p) en zij is op dit moment aan het kijken of ik nog mee kan op de vlucht die ik wou.. laat ons hopen, dit is dan officieel het voordeel van alleen te reizen dat er vast gemakkelijker nog plaats zal zijn voor 1 persoon dan voor een groepje van 2 of 3.. maar nu is het dus even afwachten..

.......


TELEFOON!!!!!

HOERA, er is nog plaats voor mij! Ik heb nu mijn vlucht zaterdag om 15u15 en ik kom daar dan ook nog altijd s'avonds toe. En mijn vlucht terug is zaterdag 4 augustus om 22u10 en rechtstreeks, dus Dieter dat wordt vroeg uit je bedje om mij te komen afhalen! :-D
Op dit moment kost mijn vliegticket dan iets meer dan 1000 euro, maar aangezien ik al 670 ofzo betaald heb voor mijn eerste vlucht moet ik nog 450 opleggen.. Maar TAP is mij verschuldigd om die 670 euro terug te betalen dus als ze die 450 niet terug betalen dan is mijn ticket in principe enorm goedkoop geworden! Nog mooier zou zijn als ze alle kosten moeten betalen dan ga ik gewoon rustig gratis naar Accra, maar dat zal vast teveel van het goeie zijn.. Maar mijn stressfactor is nu weer helemaal naar nul.. Even bekomen!

Fijn, om nu terug te kunnen afsluiten met een positieve boodschap.

Groetjes
Jolien
-xx-

  • 28 Juni 2012 - 11:34

    Lena:

    Onze stress-factor staat weer een beetje normaal :-)

  • 28 Juni 2012 - 11:49

    Davy:

    Ach super om je verslagje te lezen. Hopelijk gaat het vanaf nu een pak minder stressvol :-).

  • 29 Juni 2012 - 14:35

    Hilke:

    Alé het zal hier precies nog allemaal goed komen! Super veel succes op je reis en geniet er van!!!

  • 29 Juni 2012 - 18:09

    Ines:

    Amai, morgen begint de reis waar ge zo lang naar uit hebt gekeken! SPANNEND :D
    Ik heb gezien dat het daar nu rond de 30° schommelt, dat is toch al mooi :p

    Superveel plezier daar, komt helemaal goed!!
    En denk eraan: we verwachten veel foto's en verhalen voor onze Afrika-avond he ;)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Hallo, Op 30 juni 2012 ga ik naar Ghana,meer bepaald naar Tamale, om daar 5 weken lang vrijwilligerwerk te doen. Hier droom ik al van vanaf de kleuterklas en ik ben dan ook super enthousiast dat ik die kans eindelijk heb kunnen krijgen. Langs deze weg hoop ik dan ook af en toe eens een update te kunnen geven van mijn belevenissen op reis, zodat jullie ook vanuit het koude en regenachtige België kunnen meedromen.. ;-) Vele groetjes Jolien

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 11848

Voorgaande reizen:

30 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Leven en werken in Ghana 2012

Landen bezocht: